جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ارتباط موثر به شیوه مدیران

ارتباط موثر به شیوه مدیران

(رفتار شناسی دیسک)

DISC Model

خود خواهی دیدن خود نیست، ندیدن دیگران است…!

رفتار شناسی دیسک برای ارتباط بهتر با دیگران است.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

چه در زندگی کاری و چه در زندگی فردی یا اجتماعی همواره در حال ارتباط با دیگران هستیم. این ارتباط ها به دلیل اختلاف نظر یا نداشتن درک صحیح از دلیل انجام کارها توسط دیگران، گاهی باعث اختلاف نظر یا ناراحتی می شود.
در بدترین حالت به دلیل عدم درک طرف مقابل این اختلاف نظر ها منجر به قطع ارتباط می شود.
دانش رفتار شناسی دیسک در صورتی که به صورت اجرایی آموخته شود می تواند اکثر تعارض های ارتباطی را کاهش داده و به ماندگاری همراه اثر بخش بودن آن کمک کند. چه در رابطه کاری و چه رابطه فردی…
همچنین برای ارتباط بهتر با دیگران، راهکارهایی را در اختیار آموزش گیرنده قرار می دهد، که بعد از آن رابطه ای اثر گذار در کسب و کار و حتی با خانواده خود خواهد داشت. به زبان ساده تر در این دوره علاوه بر شناخت، با انجام تمرینات عملی میتوان به هوشمندی در رفتار رسید که نتیجه آن تعامل سازنده بر دیگران خواهد بود.

تصور کنید زمان ورود یک نفر به جلسه مذاکره، نتوانید ارتباط ذهنی با آن فرد بگیرید اما به تصمیم آن شخص وابسته اید. چه عذابی میکشید؟ حتی ممکن است مذاکره را از دست بدهید. و دیگر شانسی برای مذاکره مجدد نصیبتان نشود. دو راه دارید یا عذاب بکشید، یا ببازید… رفتار شناسی دیسک دقیقا در همین مرحله شرایط درک و ارتباط را برایتان آسان میکند.
ارتباط شما را با افرادی که قبلا نمیتوانستید درک کنید بهبود داده و در قالب یک رفتار هوشمند عملکرد و اثر گذاری شما را به یک شخصیت کاریزماتیک نزدیک میکند.

در این دوره چه یاد خواهیم گرفت؟

فن بیان به شیوه مدیران

_________

شناسایی رفتار بر مبنای مدل دیسک

فن بیان به شیوه مدیران

__________

یادگیری رفتار هوشمندانه

__________

خودآگاهی در ارتباط با دیگران

در اولین قدم شناخت رفتار دیگران را یاد خواهید گرفت. این موضوع به درک بهتر رفتار دیگران کمک می کند.

در این مرحله با انجام تمرینات یاد خواهید گرفت چطور رفتار خود را هوشمندانه انجام دهید. در واقع ضعف های رفتاری خود را کنترل و تبدیل به قدرت خواهید کرد.

در این مرحله ارتباط سازنده با افراد دیگر را یاد خواهید گرفت. حتی با افرادی که قبلا ارتباط دشوار داشتید.

 

چرا دوره رفتار شناسی دیسک DISC 

چهار بعد رفتاری مدل دیسک

ابتدا یک سوال مهم مطرح است: کودکی را می شناسید که از بدو تولد رفتارهای بدی از خود نشان دهد؟ ماجراجویی همیشه کلمه منحصر بفردی بوده و قطعا عملی لذت بخش برای انسان است.
رفتار های انسان همیشه دو حالت افراطی و ایده آل دارند. در حالت ایده آل، دستاورد های خوبی برای فرد دارد و در حالت افراطی، نتایج منفی، که در حالت خودمونی تر بهش فضولی هم می گویند.

در واقع تمام رفتار های انسان عالی است، فقط به شیوه اشتباه از آن استفاده می شود، و قرار گیری در محیط باعث سو گیری و تغییر جهت همین رفتار ها می شوند. همچون که کودکان توسط گفتار تربیت نمی شوند، بلکه توسط رفتار والدین و محیط هایی که تجربه می کنند تربیت می شوند. به بیان کلی به واسطه عدم درک از چرایی رفتار دیگران و تربیت دریافت شده از محیط هایی که در آنها بزرگ شده اند، به تعارض در ارتباط می رسند.

رفتار شناسی دیسک می تواند به حل ریشه ای این تعارضات کمک کرده و آموزش استفاده صحیح از رفتار ها باعث قدرتمند شدن ارتباط با دیگران شده. مهمترین نتیجه یادگیری این علم در سه بخش خلاصه می شود:

  • اول: درک صحیح از رفتارهای خود و دیگران
  • دوم: هوشمند سازی و عدم افراط در رفتار خود
  • سوم: تعامل اثر گذار با افراد، حتی افرادی که درک نمی کنید.

زودتر از اینها لازمش داشتید

ارتباط موثر (رفتار شناسی دیسک)
DISC Model

به هر موجود زنده که توانایی سازگاری با اجتماع و محیط را داشته باشد، ارگانیسم می گویند.

به پاسخی که هر ارگانیسم در برابر کنش های محیط دارد، رفتار می گویند.


 

انسان پیچیده ترین رفتار و پیچیده ترین ارگانیسم است. تفاوت های رفتاری به سه عنصر: دستگاه عصبی – هورمون ها و رویداد های زندگی ارتباط دارد. اما در اینجا قرار نیست به این پیچیدگی صحبت شود. بلکه بسیار کاربردی و عملی…

انسان پیچیده ترین رفتار و پیچیده ترین ارگانیسم است. تفاوت های رفتاری به سه عنصر: دستگاه عصبی – هورمون ها و رویداد های زندگی ارتباط دارد. اما در اینجا قرار نیست به این پیچیدگی صحبت شود. بلکه بسیار کاربردی و عملی… در واقع رفتار شناسی دیسک رفتار هر انسان را در چهار گروه شناسایی می کند. در قدم اول با شناخت این چهار گروه تفاوت رفتار و عملکرد افراد در شرایط مختلف بیشتر قابل درک خواهد بود. در قدم دوم روش هایی برای هوشمندانه عمل کردن با رفتار فعلی خواهید آموخت. و در قدم آخر تعامل با افرادی که با افراط رفتار می کنند یا افرادی که متضاد با شما عمل می کنند خواهید آموخت.

در واقع انسان از ابتدای تولد در جوامع مختلفی زمان خود را می گذراند، از خانواده تا صف نانوایی این زمان ها گذران می شوند. در هر جامعه ای تعداد زیادی رابطه به طول زمانی مختلف شکل می گیرد. تعداد کمی از این روابط قابل قبول و لذت بخش و تعداد زیادی بحرانی یا حتی در تضاد کامل هستند. با یادگیری این علم به شیوه کاربردی میتوان تنش ها را در روابط کاهش داد و تعاملات سازنده تری شکل داد. تقریبا تمام افرادی که در این دوره شرکت کرده اند، بعد از آن از درک بهتر اعضای خانواده و همکاران داستان های بسیاری تعریف کرده اند. فرا گرفتن این دانش و به کار بردن آن در ارتباطات روزمره شما را تبدیل به انسانی هوشمند با قابلیت تعامل حداکثری با افراد جوامع مختلف خواهد کرد و قطعا یکی از مهارت های ارتباطی اثر گذار و شخصیت های کاریزماتیک را بدست خواهید آورد.

 

این دانش چه تاثیری بر زندگی و کار دارد؟ __________________________

رفتار شناسی دیسک DISC

ارتباط موثر به روش دیسک

شناخت دیگران و ارتباط سازنده با آنها

تعامل سازنده در ارتباط

خودآگاهی در خصوص رفتار های خود

افراد تاثیر گذار و کاریزماتیک خودآگاه عمل می کنند.

ارتباط سازنده در کارهای گروهی

دوه تخصصی ارتباط موثر به شیوه مدیران

ارتباط موثر به روش مدیران

ارتباط موثر به روش مدیران

تومان390

مدرس: عماد گرجی

  • دو جلسه/وبینار
    تمرینات تخصصی
    • شناخت رفتار
    • هوشمند سازی رفتار
    • تعامل اثرگذار با دیگران

در تمام دوره ها از مدیران دولتی تا مدیران کسب و کار ها یک جمله را بارها تکرار کرده ام.
در طول تاریخ ما را به نتایجمان قضاوت می کنند، نه به زحماتمان…
در دوره های آموزشی نیز سوابق مدرس فقط در مورد گذشته اطلاعاتی را در اختیار قرار می دهد.
نکته حائز اهمیت برای یک دانشجو اطلاعاتی است که بعد از یک آموزش بدست می آورد و مهم تر اینکه میتوان از این دانش استفاده کرد یا خیر؟
در تمام دوره هایی که تدریس میکنم نتیجه دوره به عنوان سر فصل ها ارائه می شود.
پس در صورتی که برای رشد خود می خواهید زمان بگذارید، ابتدا به این سوال مهم پاسخ دهید:
برای پاسخ به چه سوالاتی می خواهم در این دوره شرکت کنم؟
اگر بدون سوال در یک دوره حضور یابید، نخواهید توانست آنها را در زندگی کاری و اجتماعی خود به کار گیرید.

مدرس دوره ارتباط موثر به شیوه مدیران

مدرس دوره: عماد گرجی