جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هوش هیجانی

هوش هیجانی با ضریب هوشی و آی کیو متفاوت است.

هوش هیجانی
Emotional Intelligence

اگر میتوانند عصبانیت کنند….

این دانش نیاز توست…


 

من عصبانی نمیشم، نمیشم….
اگر بشم وای به حال طرف….
من به بقیه کار ندارم، اما همه به من کار دارند….
هوش هیجانی به معنی کنترل هوشمندانه هیجانات خود است…
یعنی در شرایط مختلف و در کنار انسان های مختلف بتوانید قدرت تمرکز و خودآگاهی خود را حفظ کنید و مغلوب شرایط نشوید. مدیران و کارمندانی که هوش هیجانی پایین دارند، معمولا توسط افراد و شرایط کنترل می شوند و رفتار های ناخودآگاه زیادی دارند. داستان زیر را برای خود تصور کنید و به سوالات آن پاسخ دهید، با پاسخ به این سوالات می توانید قدرت هوش هیجانی خود را بدست آورید. اگر در شرایط بحرانی نمی توانید کنترل ذهن، رفتار و خودآگاه را در دست بگیرید، قطعا نیاز به یادگیری روش های کنترل هوش هیجانی دارید.

هوش هیجانی کمک کننده بحران ها

فن بیان به شیوه مدیران

____________

منابع انسانی را هدایت کنید.

فن بیان به شیوه مدیران

____________

تعارضات را به پایان برسانید.

فن بیان به شیوه مدیران

____________

کارهای گروهی را بهبود ببخشید.

____________

خودآگاهی خود را افزایش دهید.

________ سه سوال اساسی هوش هیجانی _______

اگر میتوانند عصبانیت کنند.... این دانش نیاز توست...

تصور کنید در یک روز عادی در یک پاساژ برای خرید یک خودکار رفته اید ، به خودت حسابی رسیده اید و لباس و موهای مرتبی دارید. با این شرایط اعتماد به نفس بالایی دارید. طوری که کمر خود را در مسیر پیاده روی صاف گرفته و به رو به رو نگاه می کنید نه جلوی پایتان را… از پاساژ بیرون می آیید و مسافتی را باید پیاده بروید تا به اتومبیل خود برسید ناگهان باران می گیرد، و سایه بانی در آن نزدیکی نیست. از طرفی زمانی حرکت کرده اید که سر تایم مشخص به جلسه کاری مهمی که مدت ها برای آن تلاش کرده اید برسید. پس نمی توانید منتظر بمانید….
به اتومبیل خود می رسید، اما احساس خیسی روی سرشانه ها کت مشکی خود دارید، ترجیح می دهید آنرا در نیاورید، چون احساس می کنید با درآوردن کت راحت تر هستید، اما از اعتماد به نفس شما کم می شود و ممکن است پیراهنتان توسط هر اتفاقی که کثیف شود و شرایط را در جلسه مذاکره خراب کند.

نزدیک مکان جلسه که می رسید جای پارک پیدا نمی شود، مجبورید کمی دورتر پارک کنید اما در ذهن افکار ناراحت کننده ای نسبت به خود دارید. جلوی یک هایپر جای پارک مناسبی میابید. در حین اینکه می خواهید پارک دوبل انجام دهید ناگهان یک اتومبیل به سرعت در آنجا به صورت کج پارک می کند و وارد هایپر می شود. در ذهن خود پیاده می شوید و حق راننده بی ملاحظه را کف دستش می گذارید اما با توجه به شرایط و برنامه پیش رو و همچنین لباس هایتان انجام این کار به صلاح نیست.

نهایتا با یک نفس عمیق دنبال جای پارک دیگری می گردید. همان لحظه همسرتان پیام می دهد: ( که یک کیلو سیب زمینی برای شب بگیر، و تا عصر برسون. دوباره نگی یادم رفت.) پاسخی نمی دهید. جای پارکی در کوچه پیدا می کنید، پارک می کنید و به سمت جلسه حرکت می کنید. جلوی همان هایپر همان راننده بی ملاحظه بیرون می آید و به شما برخورد می کند همزمان گوشه کفش شما را هم لگد می کند…. چپ چپ نگاهش می کنید اما لباس، جلسه و زمان فرصتی برای شما راهی جز ادامه دادن مسیر به سمت جلسه را نمی دهد… به شرکت مقصد می رسید، خود را معرفی می کنید منشی بدون اینکه به شما نگاه کند می گوید: (جلسه با نیم ساعت تاخیر آغاز می شود.) می نشینید. نیروی پشتیبانی خدمات شرکت برایتان چای می آورد بدون هیچ حرفی فقط سینی را جلوی صورت شما می گیرد، کمی بالاتر از حد معمول. بر می دارید تشکر می کنید. روی میز قندان ندارند و شما چای را تلخ نمی خورید از طرفی اهل خواستن قند نیستید. و یک عمر عادت دارید چیزی که بر می دارید را تا انتها مصرف کنید. چون در کودکی یاد گرفته اید اسراف نکنید. تلفن منشی زنگ میخورد، بعد از قطع تلفن به شما می گوید : (بفرمایید انتهای راهرو سمت راست) به سمت راست که میپیچید چند درب بسته وجود دارد. مجبورید برگردید و بپرسید: ( کدام درب؟) البته با صدای پایین بر می گردید و وارد اتاق جلسه می شوید…

استفاده از هوش هیجانی در زندگی

هوش هیجانی
Emotional Intelligence

به این سه سوال پاسخ دهید:
  • چقدر فکرتان در لحظه است؟
  • اکنون چقدر تمرکز دارید؟
  • صدا و ذهنتان همان اعتماد به نفس صبح را دارد؟

 

ما در دنیای روابط زندگی می کنیم… هر روز تعداد زیادی روابط با آدم های مختلف داریم…

اگر نتوانیم کنترل ارتباطات خود را در دست بگیریم نتیجه تلاش هایتان چیست؟

اگر نتوانیم کنترل ارتباطات خود را در دست بگیریم نتیجه تلاش هایتان چیست؟
اینجاست که علاوه بر مهارت های کلیدی و باهوش بودن نیاز به مهارتی دارید که بتوان در شرایط مختلف بحران نهایت بهره را از تمام مهارت های دیگر ببرید… ممکن است مذاکره کننده قهاری باشید… ممکن است فروشنده خوبی باشید… ممکن است سخنران حرفه ای باشید… یا مدیر مدبری باشید… اگر در شرایط بحرانی خطا دارید دلیل آن پایین بودن هوشمندی در کنترل هیجانات و احساسات است.. شاید نیاز است کنترل هیجانات و احساسات خود را یاد بگیرید تا در شرایط مختلف از محیط تاثیر نگیرید و کنترل کاملی بر شرایط و به دست آوردن نتایج داشته باشید.

این دانش چه تاثیری بر زندگی و کار دارد؟ 

 

هوش هیجانی EQ

__________

تاثیر محیط بر ذهن و فکر به حداقل می رسد. تاثیر پذیری به حداقل میرسد و تاثیر گذاری را افزایش می دهد.

__________

در لحظه میتوانید متمرکز تر تصمیم گیری و عمل کنید.

__________

تاثیر محیط بر ذهن و فکر به حداقل می رسد. تاثیر پذیری به حداقل میرسد و تاثیر گذاری را افزایش می دهد.


Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/cp53431/public_html/mokeab.com/wp-content/themes/betheme/functions/plugins/elementor/class-mfn-elementor-widget-pricing-item.php on line 260
هوش هیجانی

هوش هیجانی

تومان4،790،000

مدرس عماد گرجی

  • ۷ جلسه/۲۸ ساعت
    تمرینات تخصصی
    • مدیریت بحران
    • هوشمندی رفتار
    • خودآگاهی کامل
    • شخصیت کاریزماتیک

دوره تخصصی برای مدیریت ذهن

مدرس دوره ارتباط موثر به شیوه مدیران

در تمام دوره ها از مدیران دولتی تا مدیران کسب و کار ها یک جمله را بارها تکرار کرده ام.
در طول تاریخ ما را به نتایجمان قضاوت می کنند، نه به زحماتمان…
در دوره های آموزشی نیز سوابق مدرس فقط در مورد گذشته اطلاعاتی را در اختیار قرار می دهد.
نکته حائز اهمیت برای یک دانشجو اطلاعاتی است که بعد از یک آموزش بدست می آورد و مهم تر اینکه میتوان از این دانش استفاده کرد یا خیر؟
در تمام دوره هایی که تدریس میکنم نتیجه دوره به عنوان سر قصل ها ارائه می شود.
پس در صورتی که برای رشد خود میخواهید زمان بگذارید، ابتدا به این سوال مهم پاسخ دهید:
برای پاسخ به چه سوالاتی می خواهم در این دوره شرکت کنم؟
اگر بدون سوال در یک دوره حضور یابید، نخواهید توانست آنها را در زندگی کاری و اجتماعی خود به کار گیرید.

مدرس دوره: عماد گرجی 

هوش هیجانی
اگر آماده یادگیری هستید، فرم زیر برای افتخار حضور شماست.